Десерт с круши почти без рецепта

Никак не съм по сладкишите ( да ги правя, не да ги ям :-), защото не се чувствам подготвена за рецепти с точни грамове и сложни техники.  Имам своите интереси (да се науча как се прави хубав френски макарон, който да се получава всеки път е моята малка мания), но като цяло смятам, че сладкарството ми образува повече нерви от необходимото. А то е точна наука - каквото и да си говорим един най-прост кекс изисква да седнеш, да премериш, да бъркаш технично и накрая ако не ти пече фурната в горния десен ъгъл например пак не е О.К. Получава ми се, но там искам всичко да е като на картинка, а то не е винаги такова. 

Сладкарството е френска работа - изкуство, на което да се отдадеш, за което не съм скроена (засега). Възхищавам се безмерно на сладкари, като Ирина Купенска от Sunshine Kitchen, която пред очите ми на читател на блога ѝ ( когато страницата й имаше още само няколко стотин харесвания) израсна от едно момиче, което просто обича сладко до фин, изучен и завършен сладкар, който сега твори изкуството си в лондонския Савой. Просто това е абсолютното доказателство, че когато човек знае точно какво иска, иска го силно и не се страхува да мечтае, за него няма невъзможен хоризонт.

Аз по принцип съм в дълга отпуска от захарта, но понякога ме прихваща желание за сладко. Така че когато видях тази рецепта малко без рецепта за круши с бисквитена коричка си казах, че това е точно, като за мен и припнах до плод и зеленчука. 



Ако имате няколко зрели, сладки круши... Ако имате едно яйце, захар и малко брашно...Ако се намират и сушени боровинки, стафиди, или ядки, това е вашият сладкиш. Печени круши импровизе. Няма обръщане, няма проверка дали е готов с клечка, няма грамове и сложности. Може да поръчате и на детето си да го приготви и да излезете на разходка. Пекат се круши, отгоре на всяка се слага по малко тесто, запича се и воала. 




За този ми бяха необходими: 

4 бр узрели круши
2 с.л захар
1 яйце
брашно
1/2 пакетче бакпулвер
1/4 ч.ч. олио 
ванилия
2 шепи сушени боровинки и малко стафиди

В дъното на керамична тенджера или по-дълбока тавичка наредете почистените на половини круши. Поръсете ги обилно със захар, сипете вода на дъното и ги печете на 200 градуса за около половин час.

В това време направете тестото: С вилица разбийте яйцето със захарта и олиото. Добавете 1- 2 с.л брашно, бакпулвера и ванилията. Разбъркайте до гладка смес. Прибавяйте още брашно, докато сместта се сгъсти така, че да се стича бавно и тежко от лъжицата.

Извадете крушите и върху всяка внимателно изсипете с лъжица ( или лъжица за сладолед) от тестото. Поръсете със сушените боровинки и стафидите.

Запечете, докато тестото хване бронзова коричка.


Comments